Handen af van onze hulpverleners

Tijdens de afgelopen 5 weken is me een reclame spotje opgevallen. Hieronder een filmpje van de reclame.

Ik vond het zo’n schokkend filmpje dat ik informatie ben gaan zoeken over deze campagne. Het reclame spotje is een spotje van de organisatie SIRE. De organisatie wil met dit filmpje duidelijk maken dat het geweld tegen politie agenten, ambulance medewerkers en brandweermannen jaarlijks toeneemt. Maar liefst 80 procent van de hulpverleners overkwam dit tijdens hun werk. De campagne laat iets opmerkelijks zien. Ze tonen aan dat we in tijden van oorlog zelfs meer respect hebben voor hulpverleners dan wij nu blijkbaar in vredestijd. Het doel van deze campagne is dat mensen online ‘de Conventie van Nederland‘ gaan tekenen.

Deze commercial heeft niet alleen indruk op mij gemaakt, maar ook op de rest van Nederland. Zo vond ik een YouTube filmpje van een paar jongens die hun eigen ‘Handen af van onze hulpverleners’ reclame maakte. Hieronder kun je hem zien.

Ik heb me ingetekend voor de conventie van Nederland. De redenen voor mij waren als volgt. Ik ben tegen zinloos geweld. En als je kijkt naar deze vorm van zinloos geweld vind ik het ontzettend triest dat mensen dit kunnen doen. Het is niet alleen erg voor de dienstverleners, maar mensen krijgen door dit soort geweld ook niet de hulp die ze zouden moeten hebben als slachtoffer. Ik hoop daarom ook dat heel Nederland zich gaat intekenen om dit verschijnsel zo snel mogelijk te laten stoppen.

Wil je het originele filmpje zien, klik dan hier

Geef een reactie

