Busy busy busy and sometimes a little leisure

De ‘quality of life’ van mensen word dus beïnvloed door de 6 sectoren van Lifestyle. Hieronder valt dus ook leisure, vrije tijd. Ik ben erachter gekomen dat vrije tijd heel veel invloed heeft op de kwaliteit van het leven. Men maakt veel afspreken en heeft veel dingen te doen die gewoon moeten gebeuren en in de wekelijkse routine horen. En om van die taken en afspraken je af te zetten, heb je vrije tijd nodig, dingen doen die je leuk vind, die niet verplicht zijn waar je voor kiest. Ik ben erachter gekomen dat ik vanaf het begin van dit schooljaar veel minder vrije tijd heb, ik heb lange schooldagen en reis ongeveer 4 uur per dag. Ik vind het moeilijk om nu mijn vrije tijd zo efficiënt mogelijk in te delen, maar ik denk dat dat een soort gewenning is waar je aan moet wennen en dat ik goed moet nadenken wat ik het belangrijkste en het leukste vind om in mijn vrije tijd te doen.

Hieronder beschrijf ik één ingevulde dag uit mijn leven, met bijna geen vrije tijd maar alleen maar leuke dingen!!!

6.00       Opstaan, aankleden, make-uppen en school spullen inpakken

7.10       Naar centraal station Breda met de bus

7.51       Naar centraal station Tilburg met de trein

8.10       Naar school met de bus vanaf het centraal station in Tilburg

14.00    Uit, schooldag afgelopen, terug naar Breda

14.45     Rijles

16.25     Rijles afgelopen, thuis afgezet, huiswerk maken

17.30     Eten

18.00     Thuis opgehaald, en model staan in Breda

21.00     Klaar, terug naar huis

21.30     Met vriendje bellen

22.15      Gereed maken voor slapen, naar bed

EINDE!

Geef een reactie

