Creative Coca Cola

Iedereen herkent de Coca Cola automaten al vanaf een grote afstand. Met de Happiness campagne van Coca Cola , geeft het merk een creatieve draai aan de automaten. 

LA. 5 FOOD

Het afgelopen blok heb ik me 5 weken bezig gehouden met Food. Tijdens dat blok heb ik veel geleerd van de productie, geschiedenis en landschap waarin de sector Food zich bevindt. Ook moest ik een trendrapport maken voor Ekoplaza, een biologische supermarkt, waarvan ik veel heb geleerd en we, ik en mijn projectgroep, met een goede service een resultaatgericht trendrapport wisten te overhandigen aan de opdrachtgever. Ondanks ik met veel passie en enthousiasme aan het blok heb gewerkt, vond ik het wel jammer dat ik geen concept ontwikkeling en marketing had dit afgelopen blok, maar tijdens het blok kwam ik een inspirerende campagne tegen van Coca Cola waarin ik me ben gaan verdiepen! Tijdens mijn verdieping heb ik een paar voorbeeldjes van de campagne gevonden!

Facebook, Twitter en blogs doen hun bijdrage om de goede vibes te verspreiden. “Of je nu de machine knuffelt of het evenement online volgt, ons doel was hetzelfde – om een glimlach op je gezicht te krijgen en het delen van die positieve emotie.
Eric Mauriello, een expert in touch-screen technologies, vertelt dat touch and gesture kunnen samenwerken in reclamestrategieën:”The two [technologies] actually compliment each other.” In the broadest sense, “gestural” sensors are good for drawing consumers into an out-of-home experience, but touch is far superior for product selection, say, and other detailed actions.”

Wil je meer lezen over deze campagne, of weten hoe ik op dit onderwerp ben gekomen? klik dan hier!

Geef een reactie

